نتایج جستجو برای عبارت :

عقوبت.

   1 عبدالرحمن بن حماد در ح دیثی مرفوع برخی از اصحابش نقل کند که امیرالمومنین  ع در کوفه بر منبر  بر آمد خدا را سپاس  گفت ستایش کرد سپس فرمود ای مردم همانا گناهان سه کو نه اند این را فرمود  و خاموش نشست  واز سخن گفتن خودداری کرد حبه عرنی که یکی از اصحاب آنحضرت بود بوی عرصکرد ای امیر مومنان فرمودی گناهان سه گونه اند دم ف و بستی فرمود  من انهارایاد نکردم جز اینکه میخواستم  شرح دهم ولی تنگی نفسی بر من عارض شد که میان  من و سخن محافل شد آری گناهان 
*وسط فوتبال پا میشین میایین مهمونی ؟؟؟ بعد ما باید خوشحال هم بشیم؟؟از خدا بترسین، همانا دچار عقوبت الهی خواهید شد! 
* فقط  رو شاکر باشین که پنالتی رو دیدم !!
* من اگه میدونستم هفته قبل پست بزارم تیم انگیزه میگیرم هر هفته پست میذاشتم!:)))
ای بشر بدان و آگاه باش که :
حیا این است که با قاتل پدرت بر سر سفره ننشینی و
پسرت را به دامادی قاتل خود و پدر و جد و آبادت ندهی .
بمیری و ذلیل نشوی .
به وصیت هیهات من الذله پدر جدت عمل کنی تا دچار عقوبت الهی نگردی و 
جانوران عالم را بی حیا ندانی .
بر اساس روایات خواب بر هفت قسم است که بعضی از انها مورد مذمت است :1- خواب غفلت؛ و آن خوابیدن در مجلس ذکر است2- خواب شقاوت؛ و آن خوابیدن در وقت صبح است3- خواب عقوبت؛ و آن خواب در وقت نماز است4- خواب لعنت؛ و آن خوابی است بعد از نماز صبح
  بدترین صفت اخلاقی یک انسان چیست؟
 
 
 
در جامعه قرآنی، باید صداقت حاکم باشد؛ بدترین صفت اخلاقی و ریشه بسیاری از گناهان، دروغ است؛ خداوند فرموده است که دروغگویان مومن نیستند.در یادداشت «نظافت و نظم؛ از اصول اخلاقی در جامعه قرآنی»، اصل «نظافت و نظم» بیان شد و در یادداشتی، حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی، استاد کفایه حوزه، مدرس دانشگاه و رئیس بنیاد صحیفه سجادیه در خراسان رضوی به «صداقت» به عنوان یکی از اصول اخلاقی در جامعه قرآنی، پرداخته م
حدیث روز
حضرت علی علیه السلام 
أَنَّهُ کَتَبَ إِلَى رِفَاعَةَ، إنْهَ عَنِ الْحُکْرَةِ فَمَنْ رَکِبَ النَّهْیَ فَأَوْجِعْهُ ثُمَّ عَاقِبْهُ بِإِظْهَارِ مَا احْتَکَر.
حضرت علی علیه السلام به رفاعه‌بن شداد البجلی قاضی خود در اهواز نوشت، از احتکار جلوگیری کن و هر کس احتکار کرد کیفری دردناکش ده و سپس با بیرون آوردن اجناس احتکار شده، محتکر را به عقوبت برسان
داشتن سر اینکه کی میره سرکلاس و کی نمیره بحث میکردن و کار به دعوا کشید،منم یه گوشه نگاشون میکردم  هر لحظه به این فکر می کردم که خدا داره الکی هزینه میکنه واسه خلقت، و از شما چه پنهون داشتم از اقامت مضحک ام تو دایره ی خلقتش لذت هم میبردم.اوه بله من هم دانشجو هستم بله بله تکراری شب ها دیر میخوابم، چون فرصتش را یافته ام کارامم بله تکراری موسیقی، فکر، قِربله 
پرفکت بودن؟کپی و تکراری حرف، کلمه، ناکافی، آب دهان، دست، تصویر، استیصالآن هم تکرار
امیرالمومنین ع فرمود چگونه باشد حال مردمیکه سنت پیغمبر  صص دگرگون ساختند واز وصی او رو گردان شدند ایشان نمرترسندکه عذاب بر انهانازل شود سپس این آیه را تقلا ت فرم د 29 سوره 14 مگر انکسانرا ندیدی که نعمت خدا را ناسپاسی تغییر دادند  و قوم خویشرابدوزخ که سرای هلاکت است در اوردندسپس فرمود ما هستیم ان نعمتی که خدا بندگانش انعام فرمود هر که در روز قیامت کامیاب شود بوسیله ما است  توضیح تغییر نعمت ب ناسپاسی اینستکه بجای شکر و سپاسگزاری از نعمت کفران
علی بن الحسین ع فرمود هد که مومنی را پوشاند خدایش از جامه های سبز بهشتی. پوشاند ودر حدیث دیگری فرمود تا زمانبکه نحی از ان جامه باقی باشد در ضمانت خدا باشد   امام صادق ع میفرمود هرکه مومنی را  بوسیله جامه یی از برهنگی بپوشاند خدایش از استبرق بهشتی پوشاند ودر و هرکه بمومن مالداری جامه ای پوشاند تا پاره ای از ان باقی باشد در پرده. خدا باشد یعنی گنانش را بپوشاند ییا از عقوبت  ورسوایی دنیایش برهاند. 
همه چیز درباره فال حافظ 
معنی فال
فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، ?تفأل? و به فال بد زدن ?طیره? می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را ?مروا? و فال بد زدن را ?مرغوا? گویند که از دو کلمه ?مرغ? و ?آوا? تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت
همه چیز درباره فال حافظ 
معنی فال
فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، ?تفأل? و به فال بد زدن ?طیره? می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را ?مروا? و فال بد زدن را ?مرغوا? گویند که از دو کلمه ?مرغ? و ?آوا? تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت
شب قدرخدا تقدیردارد/برای زندگی تدبیر دارد/بیاید سرنوشت ازسوی ایزد/به قلب هرکسی تعمیردارد/خدالطفش عیان برمومنین است/عقوبت شیعه راتاخیر دارد/ شب قدر ونزول کل قرآن/به آیاتش خدا تفسیر دارد/شده معنی دین عشق ولایت/نگاراو به دل تصویر دارد/شب قدر و فراق حیدرآمد/ولایت درجهان تقریر دارد/شودزندان همان شیطان کافر/برایش حق غل وزنجیر دارد/بودحب نبی وآل او شور/شفای دل خدااکسیردارد/رسداعمال ما دردست مهدی/نشانی فرج تکبیر دارد/
مشرق- پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه وآله فرمودند: سریعترین چیزها از نظر کیفر و عقوبت چند چیز است:مردی که به او نیکی کنی و او در عوض نیکی تو، به بدی تو را پاداش دهد.و مردی که با او پیمان ببندی و تو خواهی که وفا کنی، و او بخواهد به دروغ با تو رفتار کند.و مردی که هرگز به او ستم نمی کنی، و او پیوسته در صدد ستم نمودن به تو است.و مردی که بخاطر خویشاوندی با او رفت و آمد کنی، و او با تو قطع رابطه نماید.متن حدیث:قال رسول الله صلی الله علیه و اله: اسرع
یاحق...
خیلی وقت ها، با مسائلی رو به رو می شویم که هرچه فکر می کنیم که چه شد که این طور شد، به نتیجه ای نمی رسیم! با خود می اندیشیم که نکند فلان کار را درست انجام ندادم یا زمانی که کار تمام شد، دوباره راه رفته را بررسی نکردم و فکرهایی این چنین!
گاه حتی گام را فراتر می گذاریم و فکر می کنیم که نکند کسی را ناراحت کرده ایم و قلبی شکسته ایم و مشکلِ پیش رو، عقوبت آن دل شکسته است!
گاهی در جستجوهایمان، سرنخ مشکلات را پیدا می کنیم و درصدد رفع آن برمی آییم و گ
نمی‌دانم کدامتان که این مطلب را می‌خوانید چه‌قدر سابقه‌ی نوشتن دارید. اما من هر گاه روی دور نوشتن هستم و زیاد می‌نویسم و دلیلی هم دارم برای نوشتن (مثل حالا که این وبلاگ) هر کوچک‌ترین مطلبی در ذهنم متن مطولی می‌شود -آماده برای نوشتن-. این چند روز و بلکه چند ماه هم که آن قدر متن و اتفاق بود که محاوره‌ی هر انسانی عامه در گفتار مرثیه‌ای بود بلند. مدام می‌خواستم بنویسم و به خودم می‌گفتم کف نفس داشته باش و ننویس؛ یک قراری گذاشته‌ای با خودت که
می‌خواستم برایت بگویم که چرا رفتم. دوست داشتم برایت تعریف کنم که چطور همه چیز به هم ریخت. که چطور همه‌ی دنیایم فرو ریخت. می‌خواستم بگویم که درست است که از بیرون همه چیز به نظر عادی می‌رسد اما از درون نابودم می‌خواستم بگویم که تو بدانی، که تو مثل دیگران فکر نکنی خوشی زده زیر دلم. می‌خواستم برایت بگویم که حالم خوش نیست. که فکر می‌کنم دیگر هیچ وقت حالم خوب نمی‌شود. می‌خواستم برایت بگویم که فکر می‌کنم همه‌ی این‌ها کفاره‌ی گناهم بوده. یا چه
عمرمان توی صف گذشت تا عمر بخریم، گفتند تمام شد، دنیای بعد. این‌جا کسی از نام مرگ نمی‌ترسد، تمام پس‌انداز زندگی مردم برای ثبت‌نام ماشین مرگ می‌‌ارزد. این جا حاکم شرع گوش مردم را می‌خورد که حاکمان گوشت نمی‌خورند این شما هستید که با غیبت کردن پشت سرشان گوشتشان را می‌خورید. راست می‌گوید این‌جا گوشت، بوی بد می‌دهد، ایشان کباب می‌خورند. این‌جا چون پیاده تا انقلاب رفتن سخت است، با اصل حمار موج سواری می‌کنند. این‌جا سکوت هم قیمت و تورم دار
همه چیز درباره فال حافظ 
معنی فال
فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، ?تفأل? و به فال بد زدن ?طیره? می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را ?مروا? و فال بد زدن را ?مرغوا? گویند که از دو کلمه ?مرغ? و ?آوا? تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت
دانلود صوت جلسه  ششم
خلاصه جلسه ششم:
همه چیز در ذهن انسان انسان در مخیل انسان است.
طب صنعتی جدید، زاییده طب یونانی ست. نگاه کردند که گردو بخاطر چه ماده‌ای مغز را تقویت می‌کند و آن را بصورت صنعتی استخراج کردند.
معایب این طب صنعتی جدید این است که عوارض بسیار دارد.
کلسیم به تنهایی ضرر دارد و عوارض دارد. استخوان را تفویت میکند اما به مغز و  شش و به دستگاه عصبی آسیب می‌زند.
ماده‌ای بنام «تانَنْ» جلوی آسیب به معده را میگیرد.
سلولز جلوی آسیب روده به
صوت: URL
دروس آقای تبریزیان قسمت ۱۱:
علیت گناه برای بیماری:
دومین علت غیر مستقیم بیماری گناه است
اگر چیزی را شرع واجب کرده این استکه برای انسان خوب است و اگر شرع چیزی را حرام کرده است به این معنی استکه  برای انسان ضرر دارد و موجب بیماری انسان است.
روایت: سوال شد چرا خداوند خمر و مردار و خون و گوشت خوک را حرام کرده است؟ معصوم پاسخ میدهد: خداوند انسان ها را خلق کرده و میداند که چه چیزی برای بدن انسان خوب است، ان راکه برای او صلاح است حلال کرده است  و
صوت: URL
دروس آقای تبریزیان قسمت ۱۱:
علیت گناه برای بیماری:
دومین علت غیر مستقیم بیماری گناه است
اگر چیزی را شرع واجب کرده این استکه برای انسان خوب است و اگر شرع چیزی را حرام کرده است به این معنی استکه  برای انسان ضرر دارد و موجب بیماری انسان است.
روایت: سوال شد چرا خداوند خمر و مردار و خون و گوشت خوک را حرام کرده است؟ معصوم پاسخ میدهد: خداوند انسان ها را خلق کرده و میداند که چه چیزی برای بدن انسان خوب است، ان راکه برای او صلاح است حلال کرده است  و
.
٦- حلم و بردباری به هنگام جنگ
برباری به هنگام جنگ به معنای کنترل نفس از هیجان های مغضوبانه و خشم است (اصفهانی، 1992: 253). حلم یکی از فضایل انسان است که خداوند آن را در قلب کسی که بخواهد، قرار می دهد تا خشم خود را از کنترل کند و به وسیله آن عفو و احسان جایگزین عقوبت می شود(قلعة جی،١٩٩٦:ص: ٨٦). رسول اکرم(ص) به عنوان نمونه ای از این اصل بود، و هیچ شکی وجود ندارد هنگاهی که پیامبر(ص) دستور به کشتن فردی می داد چندین نفر حاضر به انجام فرمان ایشان بودند؛ بلکه
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
{از عاشورا تا ظهور - شماره 27}
 
وقتی فریاد حسین شنیده نشد!
 
در برابر ندای "هَل مِن ناصر" امام، مردم چند دسته شدند:
عده کمی ندای حضرت را اجابت کرده و به یاری شتافتند. گروهی دعوتش را رد کرده و رو در روی او قرار گرفتند! بعضی بی تفاوت بوده و بعضی هم کاملا در بی خبری به سر برده و از این فاجعه اطلاعی نداشتند!
جز گروه اول - که به خاطر یاری، به سعادت رسیدند - بقیه، مقصّرند و سزاوار عقوبت، حتی آنانکه - از سَرِ کم کاری - از وضعیت امام، بی خبر بودند!
«امروز هم، قِ
۴۱- دعای پیغمبرشامل حالش میگردد
۴۲- کردارهای بداوبه کردارهای نیک مبدل شود
۴۳- خداوند متعال درعبادت اورا تائید فرماید
۴۴- با این دعا عقوبت از اهل زمین دورمی شود
۴۵- ثواب کمک به مظلوم رادارد
۴۶- ثواب احترام به بزرگتر وتواضع نسبت به او را دارد
۴۷- پاداش خونخواهی مولای مظلوم حضرت اباعبدالله الحسین را دارد
۴۸- قرائت کننده دعای فرج شایستگی دریافت احادیث ائمه اطهار را می یابد
۴۹- نوراوبرای دیگران نیز-روزقیامت-درخشان می گردد
۵۰- هفتادهزارنفراز گنهک
حکمت و عدالت خداوند  در مرگ افراد
امام باقر علیه السلام فرمودند: 
▫️پیامبری از انبیای بنی اسرائیل هنگام عبور از کنار جسد مردی گذشت که زیر دیواری گرفتار شده بود و بعضی از بدنش از آن بیرون مانده بود و پرندگان به او نوک می‌زدند و سگ‌ها از بدن او ارتزاق می‌کردند. ▫️کمی که پیش رفت به شهری رسید که در آنجا یکی از بزرگان شهر و وفات یافته بود و جنازه او را بر تختی با پوشش حریر و دیبا قرار داده و پیرامون آن چراغ‌ها افروخته بودند. 
عرضه داشت:
▫️ پرو
بسم الله الرحمن الرحیم. 
حمد خدایی که عزت می بخشد هر که را بخواهد و ذلت هم. اما بعد؛ این صلح نامه ای است میان حسن بن علی بن ابیطالب و معاویه بن ابی سفیان، که حکومت واگذار می شود به معاویه تا به حکم خدا و سنت پیامبر عمل کند، به پنج شرط:
اول: برای خود جانشین نگمارد و حکومت بعد از او، از آن حسن بن علی باشد.
دوم: ناسزا و دشنام و لعنت امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب ترک کند، در قنوت و در همه حال؛ و امر دشنام هم، از والیان بردارد.
سوم: مردم، در شام و عراق و یم
بسم الله الرحمن الرحیم 
این کتاب کتابیه که شاید به نوعی زندگی من رو رو دگر گون کرد حالا اگه اینطوری هم نگیم ولی واقعا تاثیر شدید بر زندگیم داشت 
قبل از اینکه این کتاب رو بخونم یکی از دوستام بهم گفت که اگر تو این کتاب رو بخونی دیگه حجره رو رها میکنی میری خونتون (‌اون زمان من یک طلبه حجره دار بودم ) نمیدوم اون موقع جه نگاهی به حرف این رفیقم داشتم ام همونی شد که گفت .....
توفیق شد این کتاب رو در ایام البیض ( اعتکاف ) که در اواخر عید نوروز بود خوندم و....
أَفَمَنْ کَانَ مُؤْمِنًا کَمَنْ کَانَ فَاسِقًا ۚ لَا یَسْتَوُونَ
(سوره سجده ، آیه 18)
آیا کسی که باایمان باشد همچون کسی است که فاسق است؟! نه، هرگز این دو برابر نیستند.
«فاسق»: خارج از دین خدا. کافر.
در این آیه، «فاسق» در مقابل «مؤمن» قرار گرفته، و این دلیل بر آن است که فسق، مفهوم گسترده‌ای دارد که هم کفر را شامل می‌شود، و هم گناهان دیگر را. (تفسیر نمونه)
مراد ‌از‌ فاسق‌ ‌در‌ ‌این آیه شریفه‌ ‌در‌ مقابل‌ مؤمن‌، ‌غیر‌ مؤمن‌ ‌است‌ چه‌ طبی
دانلود صوت جلسه دهم:
تقسیم بندی بیماری بر اساس علل بیماری:اسباب و علل غیر مستقیم
وقتی چند نفر در معرض یک بیماری قرار میگیرد و یک نفر بیمار و دگیری بیماری نمیشود و چند نفر با یک بیمار مبتلا به آنفولانزا یک بیمار میشود و دگیری بیمار نمیشود و یکی دارو مصرف میکند مبتلاتر میشود و دیگری دارو مصرف میکندو خوب میشود:
از نظر اسلام علل بیماری ها را فعل و کار بشر میداند(گناه سبب بیماری است)
اِختِلاج یعنی اضطراب
اضطراب یعنی پرش مثلا تکه گوشتی که همانند پل
دانلود صوت جلسه دهم:
تقسیم بندی بیماری بر اساس علل بیماری:
اسباب و علل غیر مستقیم
گاهی بیماری در شخصی نفوذ میکند و در دیگری نقوذ نمی‌کند(مثلا دونفری که در  جوار ویروس آنفولانزا قرار میگیرند) یا مصرف دارو  به نحو برابر، در یکی اثر میکند و در دیگری اثر نمیکند، این گونه موارد  از نظر اسلام دلایلی نظیر گناه بیان شده است.
اسلام علت بروز بیماری‌ها  را فعل و اعمال  انسان‌ها می‌داند. یعنی گناه سبب بیماری است.
اِختِلاج یعنی اضطراب
اضطراب یعنی پرش م
همچون ما ،که گاهی میخواهیم از مسئولیتهائی که پروردگار بر دوشمان میگذارد بگریزیم.
خداوند او را نظاره میکرد به کشتی سوار شد با خود گفت : از این شهر به جائی دور میروم . باش که آرامش یابم.دریا دچار طوفان شد و امواج، کشتی راچون پر کاهی به هر سومیکشیدند.
همچون طوفان هایِ زندگی ما که گاهی پشت سر هم نازل میشوند.کسانی که در کشتی بودند هر یک خدای خود را می طلبیدند و دست به دعا بر داشتندیونس در خواب بود همچون ما که در خواب غفلت فرو می رویم
او را گفتند : خدا
"این چه عقوبتی ست
که در میان این همه رهگذر
باید در انتظار کسی باشم
که حتی نمی تواند اندکی شبیه تو باشد"
 
حسین صفا
 
چیزی که در این سال‌های عمرم متوجه شدم، آن است که انسان‌ها با وجود شباهت‌هایشان بسیار متفاوت‌اند.
اما بعضی از آن‌ها متفاوت‌تراند
مثلا خودت!
عمراً با کسی بتوانم به آن شدتی که با تو خندیده‌ام، بخندم.
با آن شدتی که به حرف‌هایت توجه می‌کردم، توجه کنم.
و با آن شدتی که نگاهت کردم، نگاه کنم.
 
بله...
انسان‌ها بسیار متفاوت‌اند. اما ی
"این چه عقوبتی ست
که در میان این همه رهگذر
باید در انتظار کسی باشم
که حتی نمی تواند اندکی شبیه تو باشد"
 
حسین صفا
 
 
چیزی که در این سال‌های عمرم متوجه شدم، آن است که انسان‌ها با وجود شباهت‌هایشان بسیار متفاوت‌اند.
اما بعضی از آن‌ها متفاوت‌تراند
مثلا خودت!
عمراً با کسی بتوانم به آن شدتی که با تو خندیده‌ام، بخندم.
با آن شدتی که به حرف‌هایت توجه می‌کردم، توجه کنم.
و با آن شدتی که نگاهت کردم، نگاه کنم.
 
بله...
انسان‌ها بسیار متفاوت‌اند. اما
تقویم شیعه
سوم شوال
قتل متوکل ملعون
در سال ۲۴۷ هجری قمری در شب چهارشنبه متوکل عباسی ملعون، به دستور فرزندش به قتل رسید. مدت خلافت او ۱۴ سال و ده ماه و عمر نحسش ۴۱ سال بود. متوکل بعد از واثق، در سال ۲۳۲ هجری قمری به خلافت نشست. در ایام او لهو و لعب و طرب، مخصوصا در مجلس او بسیار بود. او مردی خبیث السیرة بود و چنانچه امیر المومنین علیه السلام فرموده بود، کافرترین آل عباس بود. عمرو بن فرج را والی مدینه و مکه کرد، و او به مردم دستور داده بود که کسی به
امام صادق(علیه السلام):چون به مدینه آیدلات وعزی(خلیفه اول ودوم) رادرآورد, همچنان تروتازه باشند به حالت روزاول, بازآن دورا درمکان خودبگذاردوعقوبت ایشان راتاسه روزتأخیراندازد, پس خبردرهمه جامنتشر شودومردم جمع شوند, پس ایشان رابیرون آوردودرحضورمردم بردرخت خشکی بیاویزددرساعت برگ وشاخه کند, پس کسانیکه اهل شک وریبندازدوستداران آن دوبگوینداین است به خداقسم شرف حقیقی , راستی که مابه ولایت ومحبت این دورستگارشدیم. پس منادی ازطرف آن حضرت نداکند
سلام
یه کلاس خوب و سرحال با چند تا از بچه های مهدی یاوران داشتیم و با همدیگه احکام کار کردیم.
این جلسه کارت های کمک آموزشی احکام استفاده کردیم که برای آموزش و توضیح پنج مفهوم واجب ، حرام ، مستحب ، مکروه ، و مباح هست.
روی پنج کارت، این پنج کلمه نوشته شده و برای تدریس از این پنج کارت شروع میکنیم و با نشون دادن هر کارت به بچه ها ازشون می پرسیم که چه کسی میدونه کلمه روی کارت به چه معناست و بعد خودمون معنای کامل رو توضیح میدیم ، به همین ترتیب تا آخرین
صوت: URL
دروس آقای تبریزیان قسمت ۱۳:

عمومیت گناه نسبت به ایجاد بیماری:
آیا هر گناهی میتواند سبب بیماری شود؟
حدیث: حضرت رسول ص: هرگام مومن گناهی مرتکب شود خداوند او را به فقر مبتلا میکند و اگر این فقر کفاره گناهش نبود اورا به بیماری مبتلا می‌کند واگر باز هم کفاره گناهش نبود اورا به ظلم و ترس از سلطان یا حاکم مبتلا میکند.
برداشت از حدیث:
۱:برخی کناهان کفاره اش فقر است و برخی کفاره اش بیماری و برخی کفاره اش ظلم سلطان و ترس از سلطان است (به جهت شدت آن
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
«١٧٤»إِنَّ‌ الَّذِینَ‌ یَکْتُمُونَ‌ ما أَنْزَلَ‌ اللّهُ‌ مِنَ‌ الْکِتابِ‌ وَ یَشْتَرُونَ‌ بِهِ‌ ثَمَناً قَلِیلاً أُولئِکَ‌ ما یَأْکُلُونَ‌ فِی بُطُونِهِمْ‌ إِلاَّ النّارَ وَ لا یُکَلِّمُهُمُ‌ اللّهُ‌ یَوْمَ‌ الْقِیامَةِ‌ وَ لا
صوت: URL
خلاصه جلسه شانزدهم: علت غیر تحقق غیرمستقیم بیماری:۱-ابتلا به جهت منزلت(پیش‌تر گفته شده) ۲- گناه ۳-اجل

شاید بشود بیماری را براساس این سه علت به سه دسته تقیسم کرد:۱-بیماری ابتلا ۲-بیماری گناه ۳-بیماری اجل
به بیماری اجل بیماری سام میگویند. 
بیماری ها از نظر جنس به دوسته تقسیم می‌کنند: ۱- سام(درمان و دارور در آن موثر  نیست و منجر به مرگ می‌شود)    ۲- بیماری غیر سام(درمان و دارور در آن موثر  است و منجر به مرگ نمی‌شود)
در بیماری سام و غیر سام هر
گزیده‌ٔ رسالهٔ حقوق امام سجاد علیه‌السلامحق دستوَ أَمَّا حَقُّ یَدِکَ فَأَنْ لَا تَبْسُطَهَا إِلَى مَا لَا یَحِلُّ لَکَ فَتَنَالَ بِمَا تَبْسُطُهَا إِلَیْهِ مِنَ اللَّهِ الْعُقُوبَةَ فِی الْآجِلِ وَ مِنَ النَّاسِ بِلِسَانِ اللَّائِمَةِ فِی الْعَاجِلِ وَ لَا تَقْبِضَهَا مِمَّا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَیْهَا وَ لَکِنْ تُوَقِّرُهَا بِهِ تَقْبِضُهَا عَنْ کَثِیرٍ مِمَّا لَا یَحِلُّ لَهَا وَ تَبْسُطُهَا بِکَثِیرٍ مِمَّا لَیْسَ عَلَی
نازنین وقتی به دنیا اومد چشماش رنگش طوسی روشن بود یه مدت بعد طوسی تیره رفت به سمت آبی تیره بعد رفت به سمت سبز خیلی خیلی تیره(مادرشوهرم این رنگیه چشماشون)الانم بین قهوه ای و سبز خیلی خیلی تیره در نوسانه لحطه ای و روزی (رنگ چشم باباش این رنگیه ولی بخاطر پف پشت چشمشون که ارثیه مادرشونم همینجورن، من و مادرشون میدونیم رنگشو چشماشون بااینکه درشته پنهان شده)ولی حدسم اینه که داره میره واسه قهوه ای روشن که به من بره ولی نازنین حلقه ی چشمش به من‌رفته ا
ملوانان زن چرا حامله می شوند؟
چندی پیش در خبرها آمده بود که در یکی از کشتی های نظامی پیشرفته اروپایی، چندین ملوان زن باردار شدند و با هلی کوپتر به خشکی و سپس به کشورشان باز گردانده شدند. موارد مشابه از این دست که افشاء شده است به ۳۵ مورد از سال ۲۰۰۵ می رسد. این در حالی است که هر گونه رابطه بین زن و مرد در این ناوها مطلقا ممنوع است حتی برای زوج های رسمی. خب چرا چنین اتفاقی می افتد؟ مطمئنا این را نمی شود به گردن دزدان دریایی یا عوامل ناشناخته فضایی
اعتراضات اخیر در کشور قابل تامل بود. اما روزهای پس از اعتراض هم قابل تامل بود. من از تهران سخن می‌گویم. شمال و وسط شهر، همه چیز مثل روزهای قبل بود. به نزدیکی‌های جنوب شهر که می‌رسیدی، نیروهای امنیتی و گارد ضد شورش مستقر بودند.
دهه اول پس از پیروزی انقلاب، شمال شهر تهران امنیتی بود. فرض بر این بود که بقایای سلطنت و ضد انقلاب آنجا بیشتر پایگاه و استقرار دارند. دهه دوم و سوم، وسط شهر تهران محل استقرار نیروهای ضد شورش شد. طبقه متوسط شهری از همه بی
در عصر مدرن و در دوران تجدد مدنیّت و نقدگرایی دانشجویان که توسط دانشگاه های بعضاً سکولار شکل گرفته است، شاید بحث " دین " بسیار پر رنگ تر از سایر مباحث مطرح شده باشد. تأثیر دین در زندگی انسان ها چیست؟ آیا دین و تجدد در تضاد هستند؟ آیا تجدد انسان با هر شکل، سودمند است یا زیان آفرین است؟
ریموند وکس در کتاب " فلسفه حقوق " اینگونه نگاشته است:
عقاید آکویناس درباره حقوق طبیعی را نظریه پردار حقوقی آکسفورد با نام " جان فینیس " ( متولد 1940 ) احیا کرد و با وسوا
در عصر مدرن و در دوران تجدد مدنیّت و نقدگرایی دانشجویان که توسط دانشگاه های بعضاً سکولار شکل گرفته است، شاید بحث " دین " بسیار پر رنگ تر از سایر مباحث مطرح شده باشد. تأثیر دین در زندگی انسان ها چیست؟ آیا دین و تجدد در تضاد هستند؟ آیا تجدد انسان با هر شکل، سودمند است یا زیان آفرین است؟
ریموند وکس در کتاب " فلسفه حقوق " اینگونه نگاشته است:
عقاید آکویناس درباره حقوق طبیعی را نظریه پردار حقوقی آکسفورد با نام " جان فینیس " ( متولد 1940 ) احیا کرد و با وسوا
 
شانزده آذر تولدم بود. آخر شب بچه و همتا برنامه چیده بودن برام تولد خودمونی گرفتن. دخترم رفته بود برام کادو خریده بود و پسرم و همتا هم تزئینات درست کردند. خیلی خوب بود اولین تولد کنار هم. امیدوارم همه افراد تعددی کنار هم خوش باشن.
دیروز تو بهشت زهرا یه قبر دیدم. خانم . دقیقا متولد روز تولد من بود. با هم به دنیا اومده بودیم. اما فرصت اون تموم شده بود و من چقدر خوشبخت بودم که هنوز فرصت داشتم. نشسته بودم سر قبرش. با خودم می گفتم شاید الان داره گریه می
اسراف از گناهان بزرگی است که نه تنها از نظر دین اسلام حرام بوده و
عقوبت اخروی در پی دارد در همین دنیا نیز باعث عقب ماندگی جامعه از رشد و پیشرفت
شده و عدالت اجتماعی را تضعیف می نماید. متأسفانه مردم کشور ما که یک کشور اسلامی
است و باید در زمینه استفاده درست از داشته های خود الگو باشند، در موارد بسیاری
مبتلا به صفت ناپسند اسراف هستند:
"ما مردم مسرفى هستیم؛ ما اسراف میکنیم؛ اسراف در آب، اسراف در
نان، اسراف در وسائل گوناگون و تنقلات، اسراف در بنزین
در عصر مدرن و در دوران تجدد مدنیّت و نقدگرایی دانشجویان که توسط دانشگاه های بعضاً سکولار شکل گرفته است، شاید بحث " دین " بسیار پر رنگ تر از سایر مباحث مطرح شده باشد. تأثیر دین در زندگی انسان ها چیست؟ آیا دین و تجدد در تضاد هستند؟ آیا تجدد انسان با هر شکل، سودمند است یا زیان آفرین است؟
ریموند وکس در کتاب " فلسفه حقوق " اینگونه نگاشته است:
عقاید آکویناس درباره حقوق طبیعی را نظریه پردار حقوقی آکسفورد با نام " جان فینیس " ( متولد 1940 ) احیا کرد و با وسوا
دیر زمانی‌ است که تو را تماشا نکرده‌ام. فراموشی، بزرگترین رهاورد دنیای جدید است. لحظه‌ای هستی و به چشم برهم‌زدنی پاک می‌شوی. چنان که انگار هرگز نبوده‌ای. حال تو کجایی که در پس قرن‌ها، میان سیل هرروزه‌ی خبرها که نفس‌گاهم را بسته و جانم را آرام‌آرام می‌گیرد، از زیر گل و لای مصیبت‌ها، صدای تو را نمی‌شنوم؟دستت را کجا رها کرده‌ام کودک رنج‌دیده‌ی خواب‌های من؟ چه دشوار می‌شود ایستادن در هیاهوی خمپاره‌ها.  در خواب‌هایم دستت را گرفتم و
کپی نکنید تا برایتان بنویسم! 
وقتیکه بچه بودیم از عظمت و اقتدار « ایران زمین » زیاد گفته می‌شد و همچنین در کتابهای مختلف پر بود از ساخت تمدن توسط ایرانیان.
ولی برای من این تصویر ذهنی شکست چرا ؟
چراهای زیادی داره و مطمئنم که برای شما هم این تصور ذهنی درهم شکسته، البته می‌دانم که هرکس در شرایط متفاوتی نسبت دیگری قرار داره و قرار نیست که حالت روحی و ذهنی من یا شما همگانی باشه ولی همسن و سالان من و کسانی که مثل من ایام ماضی را بخوبی ورق زده‌اند و
کپی نکنید تا برایتان بنویسم! 
وقتیکه بچه بودیم از عظمت و اقتدار « ایران زمین » زیاد گفته می‌شد و همچنین در کتابهای مختلف پر بود از ساخت تمدن توسط ایرانیان.
ولی برای من این تصویر ذهنی شکست چرا ؟
چراهای زیادی داره و مطمئنم که برای شما هم این تصور ذهنی درهم شکسته، البته می‌دانم که هرکس در شرایط متفاوتی نسبت دیگری قرار داره و قرار نیست که حالت روحی و ذهنی من یا شما همگانی باشه ولی همسن و سالان من و کسانی که مثل من ایام ماضی را بخوبی ورق زده‌اند و
                         یمنی: وسارعوا الی مغفرة  من ربکم و جنة عرضها السماوات و الارض اعدت للمتقین((84))
بسم الله الرحمن الرحیم
این مناجات معروف به «مناجات راغبین» است که ا به آنچه در نزد الله است باید  دل بسته و از آنچه در دست دیگران است دل برید
«الهی ان کان قل زادی فی المسیر الیک فلقد حسن ظنی بالتوکل علیک، و ان کان جرمی قد
اخافنی من عقوبتک فان رجائی قد اشعرنی بالأمن من نقمتک؛ و ان کان ذنبی قد عرضنی لعقابک
فقد آذننی حسن ثقتی بثوابک، و ان انا
 
احتمالا خیلی هایمان چیز زیادی از بانوی دوعالم نمیدانیم. چیزی بیش از شهادت در 18 سالگی، حدیث الجار ثم الدار، داستان در و پهلوی شکسته و انفاق لباس عروسی و چند تا چیز دیگر. گرچه خیلی از زندگانی حضرت به ما نرسیده است ولی همین مقداری هم به دستمان رسیده را باید بخوانیم و بدانیم. باید سیره بانوی عالمیان را بدانیم. نه تنها ما زنان مسلمان بلکه مردان مسلمان هم باید بدانند. این متن گزینشی از سه کتاب فاطمه اسوه بشر و زن در آینه جمال و جلال الهی آیت الله ج
دوشنبه 12/12/98
بالاخره آنقدر زر مفت زدم در مورد خونسردی بچه‌هایم که عاقبت عقوبتش رسید. دیشب اشک هر دو تایشان را دیدم لعنت به سق سیاه!
نشستیم هر چهار نفر دستهای هم را گرفتیم و ذکر گیس‌گلابتون را خواندیم: باشد که در سلامت باشیم باشد که در امن و امان باشیم باشد که زندگی بر ما آسان باشد.
انگار کمی مسخره و مضحک بودیم ولی جواب داد. باید سکان را محکمتر بگیرم از امروز.
عصر بعد چندین روز از خانه رفتم بیرون و به هوای کمی خوشحال‌شدن بچه‌ها خودم را راضی کرد
اصل قانونی بودن دادرسی کیفری
اصل قـانونی‌ بودن‌ جرائم و مجازات‌ها به صورت پراکنده‌ در‌ آثار به‌ جا‌ مانده‌ از دوران باستان نیز بـه‌ چـشم مـی‌خورد.از قانون‌نامه‌های هیتی‌ها و حمورابی تا الواح‌ دوازده‌گانه همگی نشان‌دهندهء دغدغهء جامعهء انسانیت به تعیین‌ حد‌ و مـرزهای‌ حقوق و آزادیـ‌های مردم و تکالیف‌ آنهاست؛ اگرچه‌ در‌ اکثر‌ مواقع و تا‌ چند‌ سدهء پیشین،قانون‌گذاری به شکل امروزی وجود نـداشت و بـسیاری از اصـول راه‌بردی‌
در قرآن رفتار منکرین و کفار و معاندین در مقابل
حق، چنین بیان شده که آنها به پیامبران الهی پاسخهایی از این قبیل می دادند: تو هم
انسانی مثل ما هستی...
این مطلب در آیات بسیار آمده و کار معاندین و منکرین
آیات الهیه این بوده که برتری ها و ویژگی های پیامبر الهی را انکار کرده اند و همین
رفتار را در قبال جانشینان معصومش نیز داشته اند...
(10:ابراهیم)‏  - (154و 186:شعرا)-(15 : یاسین)‏- (24و 33 و
47: مومنون)
و...
اما این آیات : «...انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر...»
برترین ش
 
احتمالا خیلی هایمان چیز زیادی از بانوی دوعالم نمیدانیم. چیزی بیش از شهادت در 18 سالگی، حدیث الجار ثم الدار، داستان در و پهلوی شکسته و انفاق لباس عروسی و چند تا چیز دیگر. گرچه خیلی از زندگانی حضرت به ما نرسیده است ولی همین مقداری هم به دستمان رسیده را باید بخوانیم و بدانیم. باید سیره بانوی عالمیان را بدانیم. نه تنها ما زنان مسلمان بلکه مردان مسلمان هم باید بدانند. این متن گزینشی از سه کتاب فاطمه اسوه بشر و زن در آینه جمال و جلال الهی آیت الله ج
دانلود صوت جلسه هشتم:
تقسیم بندی بیماری ها از لحاظ درمان پذیر بودن بیماری:
سوال: آیا نوع بیماری داریم که درمان نداشته باشد؟
پاسخ اول: باتوجه به اینکه رسول خدا  ص فرمودند: برای هر بیماری درمانی وجود دارد، پس می‌توان نتیجه گرفت که برای هر بیماری، درمانی نیز وجود دارد.پاسخ دوم: همچنین برخی موارد در روایات مشاهده می‌شود که فرمودند برای برخی بیماری‌ها درمانی نیست[البته در ادامه خواهیم گفت که حتی مرگ هم با دعا می‌تواند دفع شود]) نظیر:

حضرت رسول
   
پرسش: طبق دستور خداوند نباید از والدین سرپیچی کرد. از طرفی عمل کردن به تکالیف الهی هم واجب است. اگر این دو با هم تناقض داشته باشد باید چه کرد؟ آیا اطاعت از والدین، در مورد والدین ما که پر از ایراد هم هستند صادق است؟ مثلا آیا من باید به حرف مادری که خودش نماز نمیخواند و بیماری روحی دارد اطاعت کنم؟ من نمیدانم وقتم را باید طبق فرمان خداوند پر کنم یا طبق دستورات مادرم.
 
 
پاسخ: تاکید و سفارش اسلام بر مراعات احترام والدین، غیر قابل انکار است و
اصطلاح فلسفه‌ی حکم ناظر به این پیش فرض کلامی است که خداوند حکیم است و فعل عبث و لغو از جانب او صادر نمی‌گردد. به خلاف اشاعره که هدف‌مند بودن افعال و احکام الاهی را نفی می‌کنند. علامه حلی اعتقاد شیعه در این مورد را این گونه بیان می‌کند: «قالت الإمامیه: إن الله تعالى إنما یفعل لغرض ، وحکمه، وفائده، ومصلحه ترجع إلى المکلفین، و نفع یصل إلیهم.»[۱۶] بر این اساس، اعتقاد امامیه بر آن است که خداوند حکیم هیچ حکمی را جعل نکرده، مگر این که ابتدا مصلحت ی
تا به حال متن کامل شعر محتشم کاشانی در باره قیام کربلا ( باز این چه شورش است که در خلق عالم است) را خوانده‌اید؟ فکر نمی‌کردم اینقدر بلند باشد. هر چند وقتی می‌خواندمش احساس می‌کردم اکثر ابیاتش را در مداحی‌ها شنیده بودم. اگر مایل بودید که بخوانیدش به ادامه مطلب رجوع کنید!
 
 
باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است
این صبح تیره باز دمید از کج
واشنگتن پست نوشت: عدم پاسخگویی ایران، ترامپ را
جسور کرده است. حال باید دید چرا ایران پاسخ نداده است؟ فرض اول این است که پاسخ
نمی دهد، چون ترامپ را در حد خود نمی داند!به قول ضرب المثل فارسی: جواب ابلهان
خاموشی است. خاموشی در برابر ابلهان، یک مکانیزم منطقی و روشنی دارد که: باعث
تخریب ابله به دست خودش می شود. زیرا او به پرگویی دچار شده، و سحنانی می گوید که
براثر زیاد گفتن، اعتبار خود را از دست داده، وسیله مضحکه و خنده می شود. مانند
اظهارات پمپیو یا
انکار:
حقیقت موجود، به روشنی بیانگر وضعیت نابسامان در تعادل روانی است. کششی قدرتمند از سوی نهاد، سازمان”من” را وادار به پاسخگویی کرده است. نهاد با تمام قدرتش به دنبال مطالبه غریزه است و این کاملاً حقیقت دارد. از سوی دیگر هنجارهای حاکم بر محیط خارج به روشنی اعلام می‌کنند، امکان برآورده‌سازی نیاز غریزه وجود ندارد و درصورتی­که “من” برای کامیابی نهاد و برآورده کردن مطالبات غریزه اقدامی بکند به شدت گرفتار مقابله با محدودیت‌های محیط خواهد
به نام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست 
قسمت 1 ،  قسمت 2 ، قسمت 3 ، قسمت 4 ، قسمت 5بنابه درخواست جناب مرتضا د و کلی فکریاد فیلم دلشکسته افتادم که خانم فریبا گوثری نقش استاد دانشگاه رو دارن و خانم بیتا بادران عاشق پسر خانم کوثری (شهاب حسینی ) شده اندخانم کوثری لیلی و مجنون میخونن  
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا ای
 
   
سؤال:
پسرم ۱۶ ساله است، همه متحیر دین و ایمانش هستند، هم  سر به زیری است وهم وضعیت تحصیلی اش عالی است. مدتی خیلی پریشان و افسرده بود تا اینکه او را نزد روانشناس بردم و بدتر در خودش فرو رفت، الان به من گفته است که گرایش به همجنس دارد. هر جا پرسیدم می گویند درمان ندارد! اکنون وضع روحی خوبی ندارم،  لطفا راهنمایی کنید.
 
 
پاسخ:
در خصوص پسرتان باید عرض نماییم اینکه بگوییم این مسئله درمان ندارد درست نیست ولی اینکه بگوییم خیلی از افراد با درمان
 
 
 
یکی ازدلائل وقوع  حادثه ی جانسوز عاشورا عدم آگاهی و فقدان بینش مردم در باور هایشان ویا در واقع  توهم دانایی آنها و بسیاری از نخبگان  آن زمان بود.
فقربینش و ظاهرگرائی وقشریگری در درک دینداری و زمان ناشناسی مردم ، ناشی از عدم آموزش و فقدان آشنایی و تربیت درست  آنان درحوزه ی فهم دینی بود.که باعث عقیم ماندن باورها وآموزه های دینی خواهد گردید
 امام زین العابدین (ع). پس از واقعه ی جانگداز عاشورا  مصمم شدند تا مردم را به حقوق شان درقبال خدا و خ
بسم اللهماه صفر دومین ماه قمری است که برای نامگذاری آن دو دلیل ذکر می شود:
نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است.
دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان
یافتن ماه های حرام(رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد
جنگ می شدند و شهرها خالی می شد.
معروف است که صفر ماهی منحوس است. در چرایی منحوس بودن ماه صفر دلایلی
از جمله رحلت
یامن له الدنیاوالأخرهماه صفر دومین ماه قمری است که برای نامگذاری آن دو دلیل ذکر می شود:
نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است.
دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان
یافتن ماه های حرام(رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد
جنگ می شدند و شهرها خالی می شد.
معروف است که صفر ماهی منحوس است. در چرایی منحوس بودن ماه صفر دلایلی
بإسمک الأعظمماه صفر دومین ماه قمری است که برای نامگذاری آن دو دلیل ذکر می شود:
نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است.
دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان
یافتن ماه های حرام(رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد
جنگ می شدند و شهرها خالی می شد.
معروف است که صفر ماهی منحوس است. در چرایی منحوس بودن ماه صفر دلایلی
از جمله ر
2-3-1- تسبیب در ترک فعل 73
2-4- مطالعه تطبیقی ترک فعل. 78
2-4-1- جرایم ترک فعل واقعی. 78
2-4-2- ارتکاب جرایم فعلی از طریق ترک فعل. 79
2-4-3- شرایط مسئولیت کیفری تارک فعل 81
2-5- نظر حقوقدانان در مورد ترک فعل. 85
2-5-1- نظر مخالفان. 85
2-5-2- نظر موافقین. 86
2-6- آراء فقها. 93
2-6-1- نظر توقف 93
2-6-2- نظر مخالف (مخالفان). 93
2-6-3- نظر موافقان. 94
2-6-4- ترک فعل از دیدگاه فقهای اهل سنّت 102
2-7- نظر اداره حقوقی قوه قضائیه در مورد ترک فعل. 105
نتیجه‌گیری. 108
منابع. 113
چکیده:
درباره اینکه آیا ترک فعل میتوا
موارد مجازات اعدام کدام است و فلسفه ی تشریع آن چیست؟
3/1. سوالات فرعی تحقیقبرای پاسخ دادن به سوال اصلی این رساله، نخست باید برخی سوالات دیگر را پاسخ دهیم. روشن شدن جواب سوال اصلی در گرو روشن شدن پاسخ به سوالات ذیل است:
مفهوم اعدام و مفاهیم مشابه و یا مرتبط با آن در نظام جزایی اسلام کدام اند و به چه معنا می باشند؟در نظام جزایی اسلام، مجازات اعدام در چه مواردی در نظر گرفته شده است؟فلسفه ی تشریع مجازات اعدام در موارد مختلف، چیست؟4/1. ضرورت تحقیقمجا
به مناسبت سالگرد درگذشت دوست و معلم عزیزم «روح الله نامداری» یکی از یادداشت‌های او پیرامون عدالت را بازنشر می‌دهم. خدایش بیامرزد که دلداده امام روح الله بود و پاسدار روح مکتب او؛ عدالت خواهی و ظلم‌ستیزی.
 
 
روح‌الله نامداری
 
 امام‌خمینی(ره) در نامه‌ای به سیدحمید روحانی –‌ مورخ انقلاب اسلامی‌– نوشت که شما باید نشان دهید که مردم ایران علیه ظلم و تحجر قیام کردند. ظلم در علوم انسانی هرگز وارد نشده است، نه اینکه ساحت علوم انسانی از ظلم ب
چهل مناجات عاشقانهرحیم کارگر محمدیاری«سیدی! عبدک ببابک، اقامته الخصاصة بین یدیک، یقرع باب احسانک بدعائه فلا تعرض بوجهک الکریم عنّی و اقبل منّی ما اقول».[1]ای
مولای من! بنده‎ات بر در ایستاده و تو را می‎خواند و درب احسانت را به
مناجات‎هایش می‎کوبد. پس از راه بزرگواری روی از من مگردان و آنچه می‎گویم
بپذیر.خــدایــا بر در تـو بندة تـوسـتهمی خواهان آن گل خندة توستتو روی نازنیـن از مـن مـگـردانبـزرگـی و کـرم زیـبنـدة تـوست«اللهم! إنّی اتوب
**قسمت اول/مردی که 24 ساعت در سردخانه بودبوده‌اند انسان‌هایی که چند ساعت و حتی سه روز پس از مرگ زنده شده‌اند و اظهارات آنها در حالی که همه تصور می‌کرده‌اند برای همیشه کالبد خاکی را ترک گفته‌اند، دستمایه گزارش‌ها و فیلم‌هایی شده که مخاطبان را به فکر فرو برده است.برخی زندگی پس از مرگ را شیرین و برخی سخت و طاقت‌فرسا می‌دانند. تاریخ تاکنون تجربه‌های زیادی از انسان‌هایی داشته که پس از مرگ و در حالی که آماده تدفین بوده‌اند، به یکباره زنده ش
بسم الله الرحمن الرحیم

اصل تک همسری در اسلام و قرآن 


چندهمسری ارمغان و از نوآوری‌های اسلام و مورد توصیه آن نیست. در
ممالک غیر اسلامی، در ایران پیش از اسلام و در میان اعراب عصر جاهلیت نیز تعدد
زوجات وجود داشته است. چندهمسری در جوامع باستانی هم‌چون مصر و یونان و روم قدیم و
در ایران باستان مثلا در دوره‌ی ساسانیان وجود داشته است. اسلام تعدد زوجات را فقط
قانونمند کرد و تنها با قید شرایطی سنگین، آن را در چارچوب ضرورت‌های زندگی
اجتماعی انسان مح
 
 حریم خصوصی  واژه و مفهومی است که تعاریف  متعدد و وسیعی دارد
وبرای تعریف  واستدلال آن باید به مقتضیات  و محدود ه اش توجه کرد
در واقع، حریم خصوصی خط قرمزی برای حدود حضور جامعه در زندگی شخصی افراد محسوب می‌شود.
 حریم خصوصی محدوده ای ازپندارها و گفتارها ورفتارها واشیاء ومکانها و زمانها و پدیده های خصوصی فرد وافراد وخانواده ها و گروههاست که  فقط درقید ملکیت خودشان احاطه شده است و اشراف ودستبرد دیگران به این محدوده به معنای نقض و تجاوز به حر
 
 حریم خصوصی  واژه و مفهومی است که تعاریف  متعدد و وسیعی دارد
وبرای تعریف  واستدلال آن باید به مقتضیات  و محدود ه اش توجه کر د
در واقع، حریم خصوصی خط قرمزی برای حدود حضور جامعه در زندگی شخصی افراد محسوب می‌شود.
 حریم خصوصی محدوده ای ازپندارها و گفتارها ورفتارها واشیاء ومکانها وزمانها وپدیده های خصوصی فرد و  افراد وخانواده ها و گروههاست که  فقط درقید ملکیت خودشان  احاطه شده است و اشراف  ودستبرد دیگران به این محدوده به معنای نقض و تجاوز ب
کمک به کودک و یا نوجوان شما با اختلال کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالیزندگی با یک کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی با کمبود توجه و تمرکز (ADD و یا  ADHD) می تواند ملال آور و ناراحت کننده باشد، اما به عنوان والدین کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید برای کمک به کنترل و کاهش علائم انجام دهید. شما می توانید به کودکتان کمک کنید تا با چالش های روزمره غلبه کرده و انرژی خود را در عرصه های مثبت بگذارد و آرامش بیشتری به خانواده به ارمغان بیاورد. هر چه زودتر
مبانی نظری اصل تناسب جرم و مجازات، اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها، جایگاه اصل تساوی در نظام‎های حقوقی بین المللی



فرمت فایل : docx
حجم : 139

صفحات : 82



گروه : مبانی و پیشینه نظری




توضیحات محصول :
مبانی نظری اصل تناسب جرم و مجازات، اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها، جایگاه اصل تساوی در نظام‎های حقوقی بین المللی
مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاد
پندهای خدا به عیسی علیه‌السلام

اشاره

پندهای خدا به عِیسی علیه‌السلام
علی بن ابراهیم از پدرش از علی بن اسباط از ائمه معصومعلیهم‌السلام
نقل کرده که: در پندهای خداوند به عیسی بن مریمعلیه‌السلام
آمده است:
ای عیسی! من پروردگار تو و پروردگار پدرانت هستم،
نامم واحد [و یکتا] است، و من یگانه ای هستم که همه چیز را به تنهایی
آفریدم، و هرچیز ساخته من است، و همه به سوی من باز می گردند.
ای عیسی! تو به فرمان من مسیح
هستی، و تو به اذن من از گِل همچون پرنده
چکیده:
تبیین مبانی اخلاقی اسلامی بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه،محور اصلی این گفتار است . نویسنده پس ازبیان نکات مقدّماتی در مورد صحیفه،توحید را به عنوان مبنای اخلاق در صحیفه شناسانده و شش نکته را در این زمینه بر می شمرد: آنگاه هفت راه از راه های تعالی معنوی را که در صحیفه مطرح شده، توضیح می دهد: نویسنده، تمام موارد را با تکیه بر متن صحیفه سجادیه توضیح داده است.
مقدمه:
بخش عظیمی از تعالیم انسان ساز انبیا را اخلاق تشکیل داده است. تعلیم خلق و خو
ثابت بن دینار ثُمالی، مشهور به ابوحمزه ثمالی، راوی، محدّث و مفسر امامی قرن دوم و از اصحاب امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بود. ابوحمزه دعایی از امام زین العابدین(ع) نقل کرده است که در سحرهای ماه رمضان خوانده می‌شود و به دعای ابوحمزه ثمالی مشهور است
 
این متن، سخنان کسی است که بیش ترین سجده بر خاک را برای خدا در تاریخ آفرینش تقدیم می داشته است!! این متن، باید چنان تحوّلی سترگ در میان مدّعیان پیروی از ایشان می گُستُرد که جهان اکنون انگشت

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها